Café la Nacional
mayo 7, 2018
La Plata 47
abril 26, 2018
Mark & Weber's specialty is digital political marketing. The agency, based in the state of Querétaro, was created to offer effective communication solutions for digital media and social networks. We developed an identity that easily adapts to the current political terrain and can face future scenarios without being identified with any particular current or ideology. The name consists, on the one hand, of references to two of the most important thinkers and architects of modern social and political science —Karl Marx and Max Weber— and on the other hand it's an almost literal reading on the twist and specialty of the brand: Mark (marketing) and Weber (web). We solved their identity without the application of forms, textures or patterns. Our starting point was the idea that what matters the most in political messages is what is said and —more importantly— how it's said. The simple quotation marks that are suggested as part of some characters in the logo speak of their objective: offering effective solutions to solve communication problems. At we wanted to give Mark & Weber a useful identity with different visual and literal messages that express one idea, a precise objective and an interesting vision.
La especialidad de Mark & ​​Weber es el marketing político digital. La agencia, con sede en el estado de Querétaro, fue creada para ofrecer soluciones de comunicación efectivas para medios digitales y redes sociales. Desarrollamos una identidad que se adapta fácilmente al terreno político actual y puede enfrentar escenarios futuros sin identificarse con ninguna corriente o ideología en particular. El nombre consiste, por una parte, en referencias a dos de los pensadores y arquitectos más importantes de la ciencia social y política moderna -Karl Marx y Max Weber- y, por otra parte, es una lectura casi literal sobre el giro y la especialidad de la marca: Mark (marketing) y Weber (web). Solucionamos su identidad sin la aplicación de formas, texturas o patrones. Nuestro punto de partida fue la idea de que lo que más importa en los mensajes políticos es lo que se dice y, lo que es más importante, cómo se dice. Las comillas simples que se sugieren como parte de algunos caracteres en el logotipo hablan de su objetivo: ofrecer soluciones efectivas para resolver problemas de comunicación. Queríamos darle a Mark y Weber una identidad útil con diferentes mensajes visuales y literales que expresaran una idea, un objetivo preciso y una visión interesante.
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